Het project aanleg Mercuriushaven boord-boord overslagfaciliteit, dat De Klerk Waterbouw in opdracht van Havenbedrijf Amsterdam en onder directievoering van Arcadis heeft uitgevoerd, is naar tevredenheid opgeleverd. De eerste schepen hebben inmiddels al afgemeerd aan deze faciliteit. Het project is mede tot stand gekomen middels een subsidie vanuit de EU.
Binnen het project hebben we de oude boeistellen verwijderd, fender- en trospalen aangebracht en daarbij ook de paalkoppen geplaatst en afgemonteerd. Tevens hebben we de fenderschotten aangebracht en 6 zware drijflichamen geplaatst en afgemonteerd. De fenderpalen hadden een lengte tot 34 meter en een gewicht van 45 ton per stuk en de trospalen waren 38 meter lang en wogen zo’n 72 ton. De drijflichamen hadden een gewicht van 82 ton per stuk. De paalkoppen en de drijflichamen zijn gefabriceerd door De Klerk Staalconstructie.
Het heiwerk kwam zeer nauwkeurig, aangezien er weinig heitolerantie was. Dit is naar tevredenheid geheel met eigen materieel uitgevoerd. Conform onze EMVI belofte hebben we het werk op de projectlocatie in 6 i.p.v. in 9 weken uitgevoerd. Een mooi ‘staaltje’ werk van de verschillende De Klerk-bedrijven.
Opdrachtgever:
Aannemer:
Ontwerp en Directievoering:
EU
Met trots kijken we terug op een succesvolle samenwerking met Scheepswerf De Werken, gevestigd in Werkendam, die voor ons een geavanceerde nabehandelingsinstallatie heeft ingebouwd.
Van de Sasdijk naar de Beatrixhaven
Alweer de veertiende editie van 'Met het oog op morgen' en wel een jubileumeditie, waarin we met u terugkijken op 165 jaar aannemerij. Wij zijn ontzettend trots op onze rijke geschiedenis, trots op he...
Meer disciplines. Meer middelen. Projecten aanvliegen van plan tot oplevering, met eigen mensen en materieel. Dat is De Klerk. Waterbouw én Staalconstructie. Door deze combinatie voelen we ons zeker. Simpelweg omdat we dan de beste controle hebben over uw belang. Het maakt ons tot een partner waar u méér aan heeft dan een ‘gewone aannemer’, al sinds 1859.