In opdracht van Port of Den Helder renoveert De Klerk Waterbouw 'Kade Het Nieuwe Werk' in Den Helder.
Op deze pagina kunt u een maandelijkse projectupdate en meer informatie over dit project lezen.
TERUGBLIK WEKEN 36 T/M 39
Kraanschip MS Gouwzee heeft de bouwkuip ontgraven en het zand is afgevoerd met beunschepen van firma Spaansen. Hierna is de bouwkuip verwijderd, door heischip MS Noord. De damwandplanken van de bouwkuip zijn in de beun van het kraanschip geladen, waarna deze over water zijn afgevoerd.
Door heischip MS Noord zijn vervolgens de afmeerpalen voor de ponton van ISD (Naturegroup) en de vingerpier herplaatst. Door werkschip MS Dintel zijn vervolgens het wrijfhout, drenkelingladders en roosters gemonteerd.
Door firma Van der Heide en duikbedrijf Smit is de bekabeling voor de anoden aangebracht door de betonnen deksloof. Vanaf de beton putten in de deksloof zijn de kabels door verticale mantelbuizen tot waterbodemniveau doorgevoerd. Door de duikers van Smit zijn de bekabeling en draadanoden vervolgens aangebracht op het onderwater deel van de nieuwe kade.
In september is ook het infrawerk grotendeels afgerond. De bestrating van betonstraatstenen, ter plaatse van de rijbaan en de perceelgrens, is aangebracht. Om het regenwater op te vangen en af te voeren zijn diverse straatkolken aangebracht. Op het kadeterrein zijn een zestal nieuwe lichtmasten geplaatst.
VOORUITBLIK OKTOBER
In oktober zal de kade vanaf de toerit tot de vingerpier weer worden gebruikt voor het afmeren van schepen. Op het overige deel van de kade zullen de werkzaamheden verder worden afgerond. Het kathodische bescherming systeem zal worden aangesloten op de voedingsbron. Het gedeelte na de vingerpier zal weer een ISPS-zone worden, gelijk aan de oude situatie. Hiervoor wordt een ISPS hekwerk en een tourniquet aangebracht. Voor de aansturing van deze elektronische installaties zullen een tweetal voedings- en schakelkasten worden aangebracht.
Op het kadeterrein zal het oude straatwerk van de toerit nog worden vervangen voor nieuw straatwerk, inclusief diverse straatkolken. Naar verwachting zullen de laatste werkzaamheden eind oktober gereed zijn, waarna het project wordt opgeleverd.
In opdracht van Port of Amsterdam en onder directievoering van Arcadis vervangt De Klerk de twee boord-boord overslagvoorzieningen in de Mercuriushave...
In opdracht van Rijkswaterstaat Zee en Delta heeft De Klerk Waterbouw in oktober en november 2021 baggerwerkzaamheden uitgevoerd ter plaatse van de Za...
In opdracht van Waterschap Brabantse Delta heeft De Klerk Waterbouw het riviertje de Dintel gebaggerd.
Meer disciplines. Meer middelen. Projecten aanvliegen van plan tot oplevering, met eigen mensen en materieel. Dat is De Klerk. Waterbouw én Staalconstructie. Door deze combinatie voelen we ons zeker. Simpelweg omdat we dan de beste controle hebben over uw belang. Het maakt ons tot een partner waar u méér aan heeft dan een ‘gewone aannemer’, al sinds 1859.